רשלנות רפואית

משרדנו מטפל בתביעות רשלנות רפואית בתחומים הבאים:
.
רשלנות רפואית בהריון וגניקולוגיה לרבות מומים מולדים:
מקרים של רשלנות רפואית בהריון הם הנפוצים ביותר. רשלנות רפואית בזמן מעקב ההיריון והגינקולוגיה יכולים להתבטא באבחון מאוחר של מומיםקשים בעובר,מומים
שניתן היה לאבחן בשלבי ההיריון. תביעות אלו מתמקדות ברשלנות בעת ביצוע בדיקות סקר בזמן ההיריון, אי הפנייה לבדיקות שונות, אי מסירת מלוא המידע להורים ועוד.
 
רשלנות בלידה:
הליך הלידה דורש מיומנות ומקצועיות רבה ולצערנו אנו נתקלים במקרים בהם נגרם נזק לתינוק או ליולדת בזמן הלידה או בזמן השהות בבית החולים.
לכל פעולה שמתבצעת  בזמן הלידה יש משמעויות וכאשר הצוות הרפואי מבצע פעולה שגורמת לנזק, קיימת סבירות גבוהה שמדובר ברשלנות רפואית
 
רשלנות רפואית באבחון מחלות:
במקרים רבים, כאשר מחלה מתגלה באיחור, סיכויי ההחלמה נפגעים וסבל המטופל מוחמר. כיום קיימות בדיקות רבות המאפשרות גילוי מוקדם או לפחות גילוי בזמן.
לעיתים  אף מדובר באבחנה שגויה.ככל שהצוות הרפואי מתרשל באבחון המחלה יכולה לקום לחולה ומשפחתו זכאות לפיצוי עקב הרשלנות הרפואית שהביאה לאבחון
המחלה באיחור או לאבחנה השגויה.
 
רשלנות בטיפול במחלות סרטן:
במחלות סרטן הזמן הוא קריטי, אבחון שגוי או טיפול שגוי או איחור באבחון עשויים לפגוע בסיכויי ההחלמה ולגרום להחמרת המחלה עד כדי אובדן חיים.
כיום קיימות בדיקות לגילוי מוקדם וצוות מטפל שלא המליץ על בדיקות אלו, עשוי להיחשב לרשלן אם תתגלה מחלת סרטן באיחור.
מנגד, קיימים מקרים העוסקים בטיפול יתר ו/או טיפול שגוי לאחר אבחון מחלת הסרטן. במצבים אלו, טיפול אגרסיבי מדי עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים.
 
רשלנות בניתוחים:
בכל ניתוח קיים פחד, אי וודאות לגבי הצלחתו וההשלכות לאחריו. ניתוחים קיימים כמעט בכל תחום ברפואה לרבות – קרדיולוגיה, אורתופדיה, ראייה, שניים, נוירולוגיה, העור וכיוב'.
לאור השכיחות הגבוהה של מקרי הרשלנות יש להיות מודעים למצבים בגינם ניתן לתבוע ברשלנות רפואית לאחר ניתוח.
להלן תחומי הרשלנות הרפואית הרלוונטיים לניתוח: נזק עקב הניתוח, ביצוע ניתוח ללא התוויה רפואית (ללא צורך רפואי), רשלנות במעקב לאחר הניתוח, השארת גוף זר בגוף החולה,
טיפול פולשני כושל, השתהות בזמן הטיפול, כשל באופן ניהול הניתוח בזמן אמת, זיהומים וסיבוכים פנימיים, התפתחות דלקות, ניתוח רפואי ללא "הסכמה מדעת", מוות במהלך או לאחר ניתוח ועוד.
 
רשלנות בטיפול בהתקפי לב ואירועים מוחיים:
איחור בקבלת טיפול במקרים של התקפי לב, מחלות לב או אירועים מוחיים עשוי להוביל לפגיעה חמורה שהייתה יכולה להיחסך בטיפול נכון.
הזמן הוא קריטי ולכן כאשר קיימת רשלנות בקבלת הטיפול לרבות אי קבלת טיפול מניעתי, יש לבדוק אפשרות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.
 
רשלנות ברפואה אסטטית.
 
רשלנות של רופא עיניים:
אבחון שגוי של בעיה רפואית בעיניים והפניה מאוחרת לניתוח; או לחלופין ביצוע ניתוח לייזר ללא התאמה ו/או ללא מעקב רפואי נכון לאחר הניתוח יכולים לגרום לנזק קבוע לעיניים
ואף לירידה משמעותית בראיה לצמיתות. כך למשל גם זיהומים לאחר טיפול עיניים או איחור באבחון זיהום שגרם לנזק לראייה ולאזורים אחרים בגוף, עשוי להיחשב כרשלנות בטיפול רופא העיניים
כיום גם רבות תביעות הרשלנות בניתוחי עיניים ובמיוחד בניתוחי לייזר– שגיאה בניתוח שהובילה לנזק משמעותי לראיה – עשויה להיחשב כרשלנות רפואית.
גם במקרים של עין עצלה  (אובדן ראייה בעין אחת)– יש לבחון האם הייתה רשלנות במעקב והאם ייתכן שהוחמצה אבחנה של עין עצלה במועד מוקדם, בו ניתן היה לטפל בבעיה
ולהביא לכדי החלמה מלאה. במקרים אלו, המפתח להחלמה מצוי באבחון מוקדם של ליקוי הראיה. טיפול נכון ניתן למנוע במקרים רבים את התפתחות העין האצלה.
 
רשלנות בטיפולי שיניים:
נזק משמעותי לאחר טיפול שיניים לרבות נזק לאחר טיפולי שתלים הגורם בין היתר לחוסר תחושה עצבי- עשוי להיחשב כרשלנות רפואית של רופא השיניים.
 
רשלנות ברפואת חירום/ מיון / מד"א ועוד:
רפואת חירום משמעותה מתן סיוע רפואי דחוף- הסיוע יכול להינתן ע"י מגן דוד אדום, קופת החולים, שירותים של לחצני מצוקה, מוקדים לרפואה דחופה ועוד.
במצבים רבים תיתכן רשלנות רפואית במתן עזרה ראשונה או עקב אי מתן טיפול נכון בזמן העשוי להיות קריטי. רשלנות במקרי חירום עשויה להוביל לנזק משמעותי ואף לקיפוח חיים.
איחור בהגעת מד"א, השהות בקופת החולים או במיון, אי היענות בזמן לקריאת לחצן מצוקה, אי הפנייה לבדיקות דחופות, אי מתן טיפול בזמן או טיפול מתאים,
מוות שלא בבית החולים בגיל צעיר הן דוגמאות למצבים שעשויים להעיד על רשלנות רפואית.
 
רשלנות רפואית בטיפול ובאבחון מחלת הסכרת:
מחלת הסכרת היא אחת המחלות הנפוצות בארץ ובעולם וקיים מידע רב אודות האבחון והטיפול במחלה ועדיין קיימים מקרים רבים של רשלנות רפואית בטיפול בסכרת.
מעקב שגוי שהוביל לנזק משמעותי לרבות התעלמות מפצעים שהובילו לכריתת אברים, אי טיפול בפצעים, עיוורון, אי ספיקת כליות, מוות בגיל צעיר יחסית- אלו סיבוכים  של סכרת המצביעים על אפשרות של רשלנות רפואית.
היעדר מעקב מניח את הדעת לגבי רמות הסוכר או מתן יתר של אינסולין, תוך שהיעדר המעקב הוביל להתקף לב, אירוע מוחי, דלקת בלבלב או סיבוכים אחרים- גם הם סממנים של רשלנות רפואית.
אף איחור באבחון של סכרת בהריון שהוביל לפגיעה ביולדת או בעובר מהווה רשלנות רפואית.
 
 רשלנות רפואית בנושאים רבים נוספים.